شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

سایت تخصصی لوله اتصالات شیرالات

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

استیل زنگ نزن آستنیتی چیست

در کل، 5 کلاس استیل ضد زنگ وجود دارد. این دسته ها شامل استیل های زنگ نزن فریتی، استیل های زنگ نزن آستنیتی، استیل های زنگ نزن مارتنزیتی، استیل های زنگ نزن دوبلکس و استیل های زنگ نزن سخت کننده بارش می شوند.

در حالی که همه این کلاس‌های استیل ضد زنگ به یک شکل مفید هستند، شاید شناخته‌شده‌ترین آن‌ها کلاس آستنیتی باشد. حاوی آلیاژهای محبوب 304 309، 310، 321 و 316، استیل های زنگ نزن آستنیتی در تعدادی از کاربردها استفاده می شود.
قوام استیل زنگ نزن آستنیتی
استیل های زنگ نزن آستنیتی آلیاژهای کروم، آهن و نیکل هستند که از 16 تا 26 درصد کروم و بین 6 تا 22 درصد نیکل تشکیل شده است. آنها کربن بسیار کمی دارند و گاهی اوقات حاوی ردپایی از فلزات دیگر هستند.تفاوت استیل های زنگ نزن آستنیتی با سایر استنلس استیل 316 های زنگ نزن در محتوای نیکل آنهاست. نیکل یک فلز گران قیمت است و در حالی که قابلیت های منحصر به فردی را برای استیل های زنگ نزن آستنیتی ارائه می دهد، قیمت آنها را نیز بالا می برد.
خواص استیل زنگ نزن آستنیتی
مانند تمام کلاس‌های استیل ضد زنگ، فولادهای زنگ نزن آستنیتی دارای خواص و ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند. از میان این خصوصیات، موارد زیر بارزترین آنهاست.
غیر مغناطیسی
در حالی که اکثریت قریب به اتفاق استیل های زنگ نزن مغناطیسی هستند، همه انواع استیل های زنگ نزن آستنیتی غیر مغناطیسی هستند. این تنها کلاس استیل های ضد زنگ است که این تمایز را دارد.
مقاوم در برابر خوردگی
یکی از ویژگی های اولیه استیل زنگ نزن آستنیتی مقاومت در برابر خوردگی آن است. یکی از مقاوم‌ترین کلاس‌های استیل ضد زنگ موجود در برابر خوردگی، در برابر اکسیداسیون و زوال در حضور آب شیرین، آب شور و مواد شیمیایی ساینده مقاوم است.
قابلیت جوشکاری
استیل های زنگ نزن آستنیتی جوش پذیرترین استیل های زنگ نزن موجود هستند. آنها قادر به انجام تمام فرآیندهای جوشکاری معمولی هستند، تنها در معرض خطر چند مشکل هستند که رایج ترین آنها ترک حرارتی است.
همانطور که گفته شد، تا زمانی که آماده سازی مناسب قبل از جوشکاری انجام شود، استیل های زنگ نزن آستنیتی هیچ مشکل زیبایی یا عملکردی ندارند.
شکل پذیری
در حالی که آنها دقیقاً شکل پذیرترین استیل های زنگ نزن موجود نیستند، استیل های زنگ نزن آستنیتی هنوز نسبتاً شکل پذیر هستند. آنها را می توان فشار داد و شکل داد تا با پیکربندی های مختلف روبرو شوند.
سختی
استیل های زنگ نزن آستنیتی از سخت‌ترین فولادهای موجود هستند که می‌توانند ضربه‌های فیزیکی شدید را در مدت زمان طولانی تحمل کنند. با داشتن استحکام کششی بالا، با دوام خود برجسته می شوند.
کاربردهای استیل های زنگ نزن آستنیتی
استیل های زنگ نزن آستنیتی به دلیل ویژگی‌های متنوعی که دارند، برای کاربردهای متنوعی استفاده می‌شوند. اکثریت قریب به اتفاق صنایع تولیدی به
نحوی از آنها استفاده می کنند.آلیاژ 304 در همه چیز از کارد و چنگال گرفته تا سینک آشپزخانه تا مخازن ذخیره سازی و موارد دیگر استفاده می شود. در صنایع غذایی بسیار رایج است.آلیاژهای 316 و 318 در صنایع فرآوری شیمیایی بسیار متداول هستند، زیرا اغلب از آنها برای ساخت لوله، شیر و غیره استفاده می شود.آلیاژ 310 اغلب برای کارخانه های فرآوری سنگ معدن / استیل استفاده می شود - تجهیزات ذوب و ذوب استیل، تجهیزات ریخته گری مداوم؟ و ?پالایش نفت آلیاژ 309 در کوره ها، کوره های بستر سیال، تجهیزات آسیاب کاغذ و پالایش نفت کاربرد دارد.شما می توانید آلیاژ 321 را در طیف گسترده ای از محصولات با حرارت بالا، از جمله پس سوز، جبران کننده ها، کوره ها و غیره پیدا کنید. این آلیاژ تثبیت شده است و قادر به مقاومت در برابر حرارت و خوردگی است در اصل، استیل ضد زنگ آستنیتی در همه جا استفاده می شود. این رایج ترین کلاس استیل ضد زنگ موجود است که لیستی از کاربردهای بی پایان را در خود جای می دهد.

خواص و ترکیبات استیل های 316 و 316L

آلیاژها اغلب به استیل اضافه می شوند تا خواص مورد نظر را افزایش دهند. استنلس استیل درجه دریایی که نوع استیل 316 نامیده می شود، در برابر انواع خاصی از محیط های خورنده مقاوم است.

انواع مختلفی از استیل 316 وجود دارد. برخی از انواع رایج انواع L، F، N و H هستند. هر کدام کمی متفاوت هستند و هر کدام برای اهداف متفاوتی استفاده می شوند. نام "L" به این معنی است که استیل 316L کربن کمتری نسبت به 316 دارد.
کیفیت های مشترک استیل 316 و 316L
در حالی که مشابه نوع 304 که در صنایع غذایی رایج است، هر دو نوع 316 و 316L مقاومت در برابر خوردگی بهتری از خود نشان می دهند و در دماهای بالا قوی تر هستند. آنها همچنین با عملیات حرارتی سخت نمی شوند و به راحتی می توان آنها را شکل داد و کشید (کشیده یا از طریق یک قالب یا سوراخ کوچکتر فشار داد).
استیل های زنگ نزن 316 و 316 لیتری، عملیات حرارتی برای کاهش سختی و افزایش شکل‌پذیری، یا توانایی پذیرش تغییر شکل پلاستیک، قبل از خاموش کردن سریع نیاز به عملیات حرارتی بین 1900 تا 2100 درجه فارنهایت (1038 تا 1149 درجه سانتی‌گراد) دارند.
تفاوت بین استیل 316 و 316L
استیل ضد زنگ 316 کربن بیشتری نسبت به 316 لیتر دارد. یادآوری این موضوع آسان است، زیرا L مخفف "کم" است. اما با اینکه کربن کمتری دارد، 316L تقریباً از هر نظر بسیار شبیه به 316 است. هزینه بسیار مشابه است و هر دو بادوام، مقاوم در برابر خوردگی و انتخاب خوبی برای موقعیت‌های پر استرس هستند.
با این حال، 316L انتخاب بهتری برای پروژه ای است که به جوشکاری زیادی نیاز دارد زیرا 316 نسبت به 316L (خوردگی در داخل جوش) مستعد پوسیدگی جوش است. با این حال، 316 را می توان آنیل کرد تا در برابر پوسیدگی جوش مقاومت کند. 316L همچنین یک لوله استیل 316 ضد زنگ عالی برای مصارف با دمای بالا و خوردگی بالا است، به همین دلیل است که برای استفاده در پروژه های ساختمانی و دریایی بسیار محبوب است.
نه استیل 316 و نه استیل 316L ارزان ترین گزینه نیستند. 304 و 304L مشابه هستند اما قیمت پایین تری دارند. و هیچکدام به اندازه 317 و 317L بادوام نیستند که محتوای مولیبدن بالاتری دارند و برای مقاومت در برابر خوردگی کلی بهتر هستند.
کیفیت استیل تیپ 316
استیل نوع 316 یک استیل ضد زنگ کروم نیکل آستنیتی است که بین دو تا سه درصد مولیبدن دارد. محتوای مولیبدن مقاومت به خوردگی را افزایش می دهد، مقاومت در برابر حفره شدن در محلول های یون کلرید را بهبود می بخشد و استحکام را در دماهای بالا افزایش می دهد.
استیل ضد زنگ نوع 316 به ویژه در محیط های اسیدی موثر است. این درجه از استیل در محافظت در برابر خوردگی ناشی از اسیدهای سولفوریک، هیدروکلریک، استیک، فرمیک و تارتاریک و همچنین سولفات های اسیدی و کلریدهای قلیایی موثر است.
نحوه استفاده از استیل نوع 316
کاربردهای معمول استیل ضد زنگ نوع 316 در ساخت منیفولدهای اگزوز، قطعات کوره، مبدل های حرارتی، قطعات موتور جت، تجهیزات دارویی و عکاسی، قطعات شیر و پمپ، تجهیزات پردازش شیمیایی، مخازن و اواپراتورها می باشد. همچنین در تجهیزات پردازش خمیر کاغذ، کاغذ و نساجی و برای هر قسمتی که در معرض محیط های دریایی قرار دارد استفاده می شود.
کیفیت استیل نوع 316L
محتوای کربن کمتر در 316L رسوب کاربید مضر را به حداقل می رساند (کربن از فلز خارج می شود و به دلیل گرما با کروم واکنش می دهد و مقاومت در برابر خوردگی را ضعیف می کند) در نتیجه جوشکاری. در نتیجه، برای اطمینان از حداکثر مقاومت در برابر خوردگی، از 316L زمانی استفاده می شود که جوشکاری مورد نیاز است.
خواص و ترکیبات استیل های 316 و 316L
چگالی: 0.799 گرم بر سانتی متر مکعب
مقاومت الکتریکی: 74 میکرو اهم-سانتی متر (20 درجه سانتیگراد)
گرمای ویژه: 0.50 کیلو ژول/کیلوگرم کلوین (0-100 درجه سانتیگراد)
رسانایی حرارتی: 16.2 وات بر متر - کلوین (100 درجه سانتیگراد)
مدول الاستیسیته (MPa): 193 x 103 در کشش
محدوده ذوب: 2500-2550 درجه فارنهایت (1371-1399 درجه سانتیگراد)

فرق بین لوله استیل 316 و 316L

لوله استیل 316L یک ماده لوله است که به طور گسترده در مهندسی ساخت و ساز استفاده می شود. شکل لوله یک لوله استیل توخالی مستطیلی است. تجهیزات مکانیکی، تجهیزات پتروشیمی، تجهیزات پزشکی، خطوط لوله انتقال صنایع غذایی و صنایع سبک یا قطعات مکانیکی از لوله های استنلس استیل 316L استفاده می کنند، اما بسیاری از دوستان 316L را با 316 اشتباه می گیرند.در ادامه به معرفی مختصر تفاوت لوله استیل ضد زنگ 316L و 316 می پردازیم. لوله های استیل ضد زنگ:

1. تفاوت در هزینه های تولید

تفاوت اصلی بین 316 و 316L در محتوای کربن است. 316L کمتر از 0.03٪ و 316 کمتر از 0.08٪ است. در سری قیمت لوله استیل زنگ نزن آستنیتی، کربن عنصری است که به راحتی باعث خوردگی بین دانه ای می شود. هر چه محتوای کربن کمتر باشد، تمایل به خوردگی بین دانه ای کمتر است. بنابراین، مقاومت در برابر خوردگی 316L قوی تر از 316 است و قیمت آن گران تر از 316L است.

لوله استیل ضد زنگ 316

2. تفاوت در استحکام لوله های استیل ضد زنگ
استحکام کششی لوله استیل ضد زنگ 316 بیشتر از لوله استیل ضد زنگ 316 است. استحکام کششی لوله استیل ضد زنگ 316 بالاتر از لوله استیل ضد زنگ 520 مگاپاسکال ~ (316 لیتر) است. استحکام کششی لوله استیل ضد زنگ 316 تنها بیشتر از 480 مگاپاسکال است. این به این دلیل است که کربن یک عنصر تشکیل دهنده آستنیت قوی است که می تواند استحکام لوله های استیل ضد زنگ را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

3. تفاوت در کاربردهای عملی

تفاوت هزینه بین استیل ضد زنگ 316L و استیل ضد زنگ 316 زیاد نیست. مقاومت در برابر خوردگی و جوش پذیری استیل ضد زنگ 316L به وضوح بهتر از استیل ضد زنگ معمولی 316 است. از دیدگاه سازنده، کارخانه های استیل ضد زنگ تمایلی به تولید ندارند زیرا تقاضا برای استیل ضد زنگ معمولی 316 بسیار کم است. بنابراین، گردش واقعی در بازار اساساً استیل ضد زنگ 316L کم کربن است. به طور کلی، استیل ضد زنگ 316 به ندرت فروخته می شود مگر اینکه تقاضای خاصی وجود داشته باشد.

4. تفاوت در جوشکاری

کربن بر مقاومت در برابر خوردگی لوله های استیل ضد زنگ اثر منفی دارد. به خصوص برای استیل های ضدزنگ که نیاز به جوش دارند، مقاومت در برابر خوردگی استیل ضد زنگ 316L کم کربن پس از جوشکاری کمتر از استیل ضد زنگ 316 است. 316L مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد و بخش جوش استیل ضد زنگ 316 باید پس از جوشکاری محلول آنیل شود. در صورت استفاده از استیل ضد زنگ 316L، بازپخت محلول پس از جوشکاری مورد نیاز نیست.

5. تفاوت در مقاومت در برابر خوردگی
لوله استیل 316L دارای مقاومت در برابر خوردگی قوی تری است و برای مناطق خوردگی قوی مانند ساحل مناسب است. علاوه بر این، لوله استنلس استیل 316 برای در نظر گرفتن شرایط قبلی توصیه نمی شود.

چگونه مواد استیل ضد زنگ را انتخاب کنیم؟

1. قبل از خرید ورق استیل ضد زنگ، باید با توجه به محیط استفاده و هدف تصمیم گیری شود. اگر طبی یا آشپزخانه است، توصیه می شود استیل ضد زنگ بهداشتی را انتخاب کنید. برای دکوراسیون تحت فشار توصیه می شود لوله های جدار ضخیم سری 200 را انتخاب کنید. در صورت استفاده در محیط اسیدی- قلیایی، توصیه می شود استیل ضد زنگ 316 را انتخاب کنید.

2. ثانیاً، هنگام خرید مواد استیل ضد زنگ، بستگی به این دارد که آیا مواد مطابق با استانداردها هستند یا خیر. اگر متریال 304 را انتخاب کنید، بستگی به وجود مهر استیل روی لوله دارد. به طور کلی، مواد اصیل استیل ضد زنگ 304 هنگامی که برای 30 ثانیه با اسید مواجه می شوند تغییر رنگ نمی دهند. با این حال، در صورت خرید به مقدار زیاد، می توان نمونه هایی را برداشت و برای آزمایش به موسسات حرفه ای ارسال کرد.

3. سپس هنگام خرید مواد لوله استنلس استیل، بستگی به صاف بودن سطح مواد، یکنواخت بودن ضخامت، روشن بودن رنگ و غیره دارد. به طور خاص لوله های استیل بدون درز باید در حین کشش سرد پرداخت شوند یا نورد گرم، در غیر این صورت مستعد ضخامت ناهموار یا ترک بر روی سطح لوله است. اما اگر الزامی برای ظاهر وجود نداشته باشد، تاثیری در استفاده نخواهد داشت.

4. در نهایت، هنگام خرید مواد استیل ضد زنگ، بهتر است جنبه های مختلف را با هم مقایسه کنید یا با دوستانی که خرید کرده اند مشورت کنید. سعی کنید محصولاتی با شهرت خوب انتخاب کنید.







زنگ زدگی لوله های استیل

لوله استیل 316 توانایی مقاومت در برابر اکسیداسیون-زنگ اتمسفر را دارد. در عین حال، توانایی مقاومت در برابر خوردگی در محیط های حاوی اسید، قلیایی و مقاومت در برابر خوردگی نمک را نیز دارد.استنلس استیل این نیست که زنگ نزند، اما زنگ زدن آن آسان نیست. استنلس استیل 316 پس از مدت طولانی زنگ می زند.با توجه به افزودن عنصر Mo، استنلس استیل 316 مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر دمای بالا را تا حد زیادی بهبود بخشیده است. مقاومت در برابر دمای بالا می تواند به 1200-1300 درجه برسد و می توان از آن در شرایط سخت استفاده کرد.

لوله استیل 316

مقاومت به خوردگی فولاد ضد زنگ با ترکیب شیمیایی خود فولاد، وضعیت حفاظت، شرایط استفاده و نوع محیط محیطی متفاوت است.به عنوان مثال، لوله استیل 304 دارای قابلیت ضد خوردگی عالی در فضای خشک و تمیز است، اما هنگامی که به منطقه ساحلی منتقل می شود، به سرعت در مه دریا با محتوای نمک زیاد زنگ می زند. در حالی که لوله استیل 316 عملکرد خوبی دارد. بنابراین، هیچ نوع استنلس استیل نیست که بتواند در هر محیطی در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت کند. استنلس استیل متکی به یک فیلم اکسید غنی از کروم (فیلم محافظ) بسیار نازک، قوی، متراکم و پایدار است که بر روی سطح آن تشکیل شده است تا از ادامه نفوذ اتم‌های اکسیژن و ادامه اکسید شدن جلوگیری کند و در نتیجه توانایی مقاومت در برابر زنگ زدگی را به دست می‌آورد.هنگامی که این فیلم به دلایلی به طور مداوم از بین می رود، اتم های اکسیژن در هوا یا مایع همچنان به نفوذ می یابند یا اتم های آهن در فلز به جدا شدن ادامه می دهند و اکسید آهن شل را تشکیل می دهند و سطح فلز همچنان زنگ زده می شود.

چگونه طول عمر لوله استیل 316 را افزایش دهیم؟


لوله استیل زنگ نزن عمدتاً به مواد خود لوله فولادی ضد زنگ بستگی دارد و همچنین به محیط نصب لوله استنلس استیل نیز مربوط می شود. اگر محیط اسیدی تر باشد یا باران اسیدی، کنار دریا و غیره باشد، باعث رشد لوله استیل 316 می شود. زنگ.اگر می خواهید عمر لوله استیل 316 را افزایش دهید و خوردگی و زنگ زدگی استنلس استیل را کاهش دهید، علاوه بر انتخاب یک سازنده معمولی فولاد ضد زنگ و اطمینان از جنس لوله استیل 316، تعمیر و نگهداری بعدی نیز بسیار مهم است، مانند باران های اسیدی مکرر. یا مناطق ساحلی تعمیر و نگهداری منظم لوله استیل 316 باید انجام شود. پس از سپری شدن باران اسیدی، لوله های استنلس استیل را باید پاک کرد و مایع ترشی را نباید به سطح لوله استنلس استیل چسباند. این می تواند خوردگی لوله استیل 316 را توسط مواد ترشی کاهش دهد و در نتیجه استفاده ازلوله استیل 316 را بهبود بخشد. زندگی اگر لکه های زنگ زدگی جزئی وجود دارد، می توانید آن را با کمی زنگ زدا پاک کنید تا گسترش بیشتر لکه های زنگ زدگی را از بین برده و لکه های خوردگی را کاهش دهید. به همین دلیل، لوله استیل 316 باید به درستی انتخاب شده و به طور معقول استفاده شوند. انتخاب صحیح این است که لوله های فولادی ضد زنگ را با توجه به شرایط خاص استفاده انتخاب کنید. استفاده معقول به استفاده منطقی از لوله استیل 316 برای مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی آنها اشاره دارد.انتخاب اشتباه یا استفاده غیر منطقی باعث زنگ زدگی و خوردگی لوله استیل 316 می شود. مشکلات کیفیت لوله استیل 316 نیز می تواند منجر به زنگ زدگی و خوردگی لوله های استنلس استیل شود. بنابراین کیفیت لوله های استنلس استیل پیش نیاز انتخاب صحیح و استفاده منطقی از لوله های استنلس استیل می باشد.

اطلاعات گسترده:
1. سطح استنلس تزئینی باید مرتباً تمیز و ساییده شود تا پیوست ها حذف شوند و عوامل خارجی که باعث زنگ زدگی می شوند از بین بروند.
2. استنلس استیل 316 باید در مناطق ساحلی استفاده شود که می تواند در برابر خوردگی آب دریا مقاومت کند.
3. ترکیب شیمیایی برخی از لوله استیل 316 موجود در بازار نمی تواند مطابق با استانداردهای ملی مربوط باشد و نمی تواند الزامات مواد 304 را برآورده کند. بنابراین زنگ زدگی نیز می تواند ایجاد شود که نیاز به انتخاب دقیق محصولات از تولید کنندگان معتبر دارد.

مکان های مورد استفاده لوله استیل

با بسياري از محصولات مختلف مانند لوله‌هاي بدون درز، خرید لوله استیل و فلنج‌ها، ممکن است تلاش براي انتخاب لوله‌هاي استيل ضد زنگ براي کاربردهاي تجاري خود و يا حتي براي چه چيزي در وهله اول مورد استفاده قرار گيرد. خواص بسيار متفاوتي براي هر لوله وجود دارد که به آن در صنايع مربوطه استفاده منحصر به فرد مي دهد، و اگر مي خواهيد بر انواع مختلف مواد لوله کشي و کاربرد آنها تسلط داشته باشيد، مهم است که انواع مختلف آن را ياد بگيريد. براي چه چيزي مي توان از آنها استفاده کرد و چگونه مي توان آنها را در صنايع مختلف به کار برد.

براي اينکه به شما کمک کنيم، مقاله‌اي ساده گردآوري کرده‌ايم که بيشتر کاربردهاي معمول لوله استيل ضد زنگ، چرايي استفاده از آن و نحوه استفاده از آن در يک شرکت صنعتي عمومي را شرح مي‌دهد.

انواع لوله هاي استيل ضد زنگ
ابتدا بياييد انواع مختلف لوله هاي استيل ضد زنگ را بررسي کنيم تا بتوانيم در مورد هر سناريويي از کدام نوع استفاده کنيم.

لوله استيل بدون درز
لوله استيل بدون درز به لوله اي گفته مي شود که فاقد درز يا اتصال جوش باشد. به لطف خود فلز مي تواند در برابر فشارهاي شديد و همچنين دما مقاومت کند. اين در طيف گسترده اي از کاربردهاي مختلف نفت و گاز استفاده مي شود، اما در صنايع مکانيکي و مهندسي نيز استفاده مي شود. اين باعث مي شود لوله هاي بدون درز نسبتاً همه کاره باشند و هميشه با دقت بالايي بازرسي مي شوند تا از کيفيت مواد اطمينان حاصل شود.

لوله استيل درزدار
لوله هاي استيل درزدار به دليل انعطاف پذيري تقريباً در هر صنعتي قابل استفاده هستند. با اين حال، آنها در مقاومت در برابر خوردگي به جاي تحمل فشار، عملکرد بهتري دارند. به دليل مواد مورد استفاده و ماهيت سبک لوله هاي جوش داده شده، آنها بسيار مقرون به صرفه تر از ساير روش هاي لوله کشي هستند و بهترين ارزش را براي پول شما ارائه مي دهند.
انواع صنعتي که در آن از لوله هاي استيل ضد زنگ استفاده مي شود
اکنون نگاهي به انواع مختلف لوله هاي فولادي ارائه شده انداخته ايم، بياييد به صنايعي که در آنها استفاده مي شود نگاهي بيندازيم.

نفت و گاز
فناوري نقش بسيار مهمي در صنايع نفت و گاز دارد. نياز به لوله کشي مقاوم در برابر خوردگي در چند سال گذشته افزايش يافته است زيرا اعماق ما براي نفت عميق تر مي شود و فشار بيشتري بر روي لوله هاي استيل ضد زنگ دوبلکس و فوق دوبلکس مورد استفاده ما وارد مي شود. اين محيط هاي خشن مي توانند فوق العاده خورنده باشند و اگر آسيب کنترل نشود، لوله ها به راحتي مي ترکند و براي اعماق بيشتر غيرقابل استفاده مي شوند. به همين دليل است که داشتن لوله هاي محکم در صنعت نفت و گاز و نقش بسيار مهمي در موفقيت اين صنعت بسيار مهم است.

قدرت هسته اي
به دست آوردن انرژي قابل استفاده از هسته اتم کار آساني نيست. همه راکتورهاي هسته اي که ما امروزه از آنها استفاده مي کنيم، آب را براي توليد بخار گرم مي کنند که سپس براي چرخاندن توربين هايي استفاده مي شود که انرژي ما را تامين مي کنند و بيشتر آنها به دليل نيازهاي خنک کننده در نزديکي ساحل قرار مي گيرند. به اين ترتيب، بسياري از آبي که براي خنک کردن اين راکتورها به داخل پمپ مي شود، از دريا است و بايد در برابر ماهيت خورنده آب دريا مقاوم باشد. لوله هاي استيل ضد زنگ براي دفاع در برابر خوردگي ناشي از آب دريا بسيار واجد شرايط هستند، از اين رو اهميت آن در صنعت انرژي هسته اي است.

LNG
LNG (گاز طبيعي مايع) گازي است که براي حمل و نقل به طور موقت به شکل مايع تبديل شده است. حجم آن تا حد زيادي کاهش مي يابد تا حمل و نقل آن آسان تر و ارزان تر شود. در برخي موارد، انتقال گاز طبيعي از طريق خطوط لوله به اندازه کافي مقرون به صرفه نيست و به همين دليل است که در عوض از طريق شکل مايع در کشتي‌هاي دريايي برودتي و تانکرهاي جاده‌اي حمل مي‌شود. به اين ترتيب، داشتن لوله‌کشي مناسب که حمل و نقل ايمن و مقرون به صرفه LNG را براي تحويل n فراهم مي‌کند، مهم است
گاز طبيعي به مناطقي از کشور يا جهان که دسترسي به آنها دشوار است.

نمک زدايي
نمک زدايي حذف نمک و ساير مواد معدني از منبع آب است. اين کار براي تبديل آب به آب شيرين و مناسب براي استفاده انسان يا احتمالاً آبياري انجام مي شود. در بيشتر موارد نمک به عنوان يک محصول جانبي ايجاد مي شود و نمک زدايي در بسياري از زيردريايي ها و کشتي ها استفاده مي شود. امروزه معمولاً هنگام تلاش براي آوردن آب آشاميدني تازه به مناطقي از جهان که در آن دشوار است، از نمک‌زدايي صحبت مي‌شود. آب شور و فلزات عموماً خيلي خوب با هم مخلوط نمي شوند، از اين رو لوله کشي در صنعت نمک زدايي اهميت دارد که بتواند خواص خورنده طبيعي آب نمک را تحمل کند.

معدن و مواد معدني
استخراج از معادن فرآيند استخراج مواد از زمين است. مواد پوشش داده شده معمولاً به شکل فلزات معمولي و گرانبها هستند و اين کاري است که هزاران سال براي به دست آوردن منابع مفيد انجام شده است. صنعت معدن صنعتي است که در آن استيل ضد زنگ انجام عمليات بزرگتر را آسان تر و سودآورتر کرده است. چه در خود معادن واقعي که کارگران و ماشين‌ها در زمين حفاري مي‌کنند، چه در تخت‌هاي دو طبقه و سالن‌هاي غذاخوري که کارکنان در آن مي‌خوابند استفاده مي‌شود، در کاربردهاي مختلف براي تامين ايمني و قابليت اطمينان استفاده مي‌شود.

تعریف لوله های فولادی ضد زنگ

لوله هاي فولادي ضد زنگ
لوله فولادي ضد زنگ در درجه اول در سيستم هاي لوله کشي براي انتقال سيالات يا گازها استفاده مي شود. ما لوله فولادي را از آلياژ فولادي حاوي نيکل و همچنين کروم توليد مي کنيم که به فولاد ضد زنگ خواص مقاوم در برابر خوردگي مي دهد. لوله فولادي ضد زنگ در برابر اکسيداسيون مقاومت مي کند و آن را به يک محلول با تعمير و نگهداري کم تبديل مي کند که براي دماي بالا و کاربردهاي شيميايي مناسب است. از آنجا که به راحتي تميز و ضدعفوني مي شود، لوله فولادي ضد زنگ براي کاربردهاي غذايي، نوشيدني ها و کاربردهاي دارويي نيز مورد نظر است.
لوله فولادي ضد زنگ معمولاً با استفاده از فرآيند جوشکاري يا اکستروژن توليد مي شود. فرآيند جوشکاري شامل شکل دادن فولاد به شکل اتصالات استیل 304 و سپس جوش دادن درزها به يکديگر براي حفظ شکل است. اکستروژن يک محصول بدون درز ايجاد مي کند و شامل گرم کردن يک ميله فولادي و سپس سوراخ کردن آن از وسط براي ايجاد يک لوله است.
اصطلاح "لوله" و "لوله" اغلب براي توصيف يک محصول استفاده مي شود، اما مهم است که تفاوت را بدانيد. اگرچه شکل استوانه‌اي مشابهي دارند، لوله‌هاي فولادي با قطر داخلي (ID) اندازه‌گيري مي‌شوند، در حالي که لوله‌هاي فولادي با قطر خارجي (OD) و ضخامت ديوار اندازه‌گيري مي‌شوند. تفاوت ديگر اين است که از لوله ها براي انتقال سيالات و گازها استفاده مي شود، در حالي که از لوله ها براي ساخت قطعات يا اجزاي ساختاري استفاده مي شود.
لوله هاي فولادي ضد زنگ دوام طولاني مدت و مقاومت در برابر خوردگي را ارائه مي دهند
لوله هاي Totten لوله هاي فولادي ضد زنگ را ارائه مي دهد که با ASTM A-312 و ASME SA-312 جوش داده شده و توليد مي شود و در گريدهاي فولادي 304/L و 316/L ارائه مي شود. ما به طور کلي لوله هاي ضد زنگ جوش داده شده خود را در اندازه هاي مختلف از 1/8 اينچ اسمي تا 24 اينچ مي سازيم. ما همچنين لوله هاي فولادي ضد زنگ بدون درز توليد شده بر اساس ASTM A-312 و ارائه شده در هر دو نوع فولاد 304/L و 316L را ارائه مي دهيم. محدوده اندازه اسمي براي لوله هاي ضد زنگ بدون درز ما معمولاً از 1/8 تا 8 اينچ متغير است.
برخي از کاربردهاي رايج لوله هاي فولادي ضد زنگ عبارتند از:
فرآوري مواد غذايي
عمليات نساجي
آبجوسازي ها
تصفيه خانه هاي آب
فرآوري نفت و گاز
کودها و آفت کش ها
کاربردهاي شيميايي
ساخت و ساز
داروسازي
قطعات خودرو
ما لوله هاي ضد زنگ را در طيف وسيعي از اندازه ها براي برآوردن نيازهاي برنامه شما ارائه مي دهيم. براي اطلاعات بيشتر يا درخواست قيمت لوله کشي فولاد ضد زنگ، همين امروز با ما تماس بگيريد.
تفاوت بين فولاد ضد زنگ 304 و فولاد ضد زنگ 316 چيست؟
فولاد ضد زنگ سري 300 يک آلياژ کروم نيکل است که در طيف وسيعي از محصولات از جمله لوله هاي فولادي ضد زنگ و لوله هاي فولادي توليد مي شود. هر دو لوله فولادي 304 و 316 به اندازه کافي بادوام هستند تا استحکام خود را در دماهاي بالا حفظ کند، در برابر خوردگي مقاومت کند و نگهداري آن آسان است. انتخاب بين مواد بسيار به نحوه استفاده شما از لوله و محيطي که لوله در آن نصب مي شود بستگي دارد.
فولاد ضد زنگ نوع 304 شايد رايج ترين نوع مورد استفاده باشد زيرا مقاوم در برابر خوردگي و ضدعفوني آسان است. اين نوع فولاد اغلب براي مصارف غذايي و آشاميدني يا در کاربردهاي ساختماني استفاده مي شود.
فولاد ضد زنگ نوع 316 همچنين در برابر خوردگي مقاوم است و به راحتي تميز مي شود، اما در برابر خوردگي ناشي از مواد شيميايي و حلال ها مقاوم تر است. به همين دليل، فولاد ضد زنگ 316 براي کاربردهاي صنعتي و جراحي يا کاربردهاي خارجي يا دريايي به دليل مقاومت در برابر خوردگي کلريد ترجيح داده مي شود.
لوله هاي فولادي ضد زنگ طيف وسيعي از مزاياي را براي برنامه شما فراهم مي کند
فولاد ضد زنگ يک ماده بسيار متنوع است که مي تواند براي طيف گسترده اي از کاربردهاي داخلي و خارجي استفاده شود. استفاده از مواد ضد زنگ براي پروژه لوله شما چندين مزيت دارد، از جمله:
سبک وزن
بادوام
ماندگاري طولاني
سرعت جريان بالا را کنترل مي کند
ماشينکاري آسان
ضد خش
آسان براي ضدعفوني کردن
تعمير و نگهداري کم
مقاومت در برابر خوردگي برتر
مواد قابل بازيافت و سازگار با محيط زيست

استیل و فولاد چیست


فولاد و استیل مواد متداول مورد استفاده در کشور هستند. تفاوت هایی بین این دو از نظر خواص، ترکیب، وزن، قیمت و غیره وجود دارد. این مقاله به این تفاوت ها بین فولاد و استیل می پردازد.
تفاوت فولاد و استیل
فولاد و استیل هر دو فلز و مواد رایج مورد استفاده در جهان هستند. آنها به طور گسترده ای به عنوان برنامه های کاربردی تجاری و مصرف کننده استفاده می شوند. ویژگی بین فولاد و استیل از نظر استحکام، شکل پذیری، سختی، هزینه و غیره متفاوت است. همچنین تفاوت اصلی در اجزایی است که به فولاد اضافه می شود تا مفید باشد. این مقاله به تفاوت های فولاد و استیل می پردازد.
تفاوت فولاد و استیل
1. فولاد با افزودن آهن به کربن ساخته می شود که آهن را سخت می کند. همچنین به عنوان فولاد کربنی ساده یا فولاد ملایم شناخته می شود که دارای محتوای کربن بالاتر با نقطه ذوب پایین است. از طرف دیگر استیل دارای محتوای کروم بالایی است که یک لایه نامرئی بر روی سطح فولاد تشکیل می دهد تا از لکه شدن آن جلوگیری کند.
2. هنگامی که استیل از فولاد تهیه می شود، کروم، نیکل، نیتروژن و مولیبدن اضافه می شود. استیل در برابر خوردگی مقاوم است و فولاد مستعد لک و زنگ زدگی است. اتصالات استیل 321 به راحتی زنگ نمی زند یا خورده نمی شود.
3. استحکام فولاد و استیل: فولاد کمی قوی تر از فولاد ضد زنگ است زیرا محتوای کربن کمتری دارد. همچنین از نظر سختی نسبت به فولاد ضعیف تر است.

نقش هلیوم در داروها چیست؟
4. خواص مغناطیسی: معمولاً استیل غیر مغناطیسی است، یعنی استیل سری 300 حاوی کروم و نیکل است که آن را غیر مغناطیسی می کند اما سری 400 فولاد ضد زنگ فقط حاوی کروم است که آن را مغناطیسی می کند در حالی که فولاد مغناطیسی است.
5. ظاهر: فولاد کربنی مات، با روکش مات است، در حالی که استیل براق است. روکش کروم روی استیل آن را در حالت طبیعی خود بدون نیاز به رنگ آمیزی جذاب می کند.
6. فولاد کربنی انعطاف پذیرتر، بادوام تر و توزیع گرما نیز در مقایسه با استیل مناسب است.
7. استیل رسانایی حرارتی کمتری نسبت به فولاد دارد.
8. فولاد کربنی سفت و محکم است. آنها به دلیل خواص مغناطیسی آن به طور گسترده در موتورها و وسایل الکتریکی استفاده می شوند و در مقایسه با استیل می توان به راحتی در فولاد کربنی جوشکاری کرد. استیل در کارد و چنگال و رپ ساعت استفاده می شود.
9. وزن: فولاد ملایم وزن کمتری نسبت به استیل دارد. فولاد ضد زنگ به دلیل خاصیت سخت شدن وزن بیشتری دارد و اشغال کمتری دارد زیرا کار با آن در فرآیند تولید دشوار است.
10. فولاد ملایم معمولا استفاده می شود و قیمت آن در مقایسه با استیل پایین است.
از مقاله بالا با فولاد واستیل، خواص، بافت، ترکیب و غیره آشنا شدیم.

درجات انواع استیل

تفاوت بین استیل 304 و 316
هنگام انتخاب استیل که باید محیط های خورنده را تحمل کند، معمولاً از فولادهای زنگ نزن آستنیتی استفاده می شود. با دارا بودن خواص مکانیکی عالی، مقادیر بالای نیکل و کروم در فولادهای زنگ نزن آستنیتی نیز مقاومت در برابر خوردگی فوق العاده ای را ایجاد می کند. علاوه بر این، بسیاری از فولادهای زنگ نزن آستنیتی قابل جوش و شکل پذیر هستند. دو تا از رایج‌ترین گریدهای استیل آستنیتی گریدهای 304 و 316 هستند. برای کمک به شما در تعیین درجه مناسب برای پروژه شما، این وبلاگ تفاوت بین استیل 304 و 316 را بررسی می‌کند.
استیل 304
استیل درجه 304 به طور کلی به عنوان رایج ترین فولاد زنگ نزن آستنیتی در نظر گرفته می شود. حاوی مقدار زیادی نیکل است که معمولاً بین 8 تا 10.5 درصد وزنی و مقدار زیادی کروم تقریباً 18 تا 20 درصد وزنی دارد. دیگر عناصر اصلی آلیاژی شامل منگنز، سیلیکون و کربن است. باقی مانده ترکیب شیمیایی در درجه اول آهن است.
مقادیر بالای کروم و نیکل به استیل 304 مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی می دهد. کاربردهای رایج استیل 304 عبارتند از:
وسایلی مانند یخچال و ماشین ظرفشویی
تجهیزات پردازش مواد غذایی تجاری
اتصال دهنده ها
لوله کشی
مبدل های حرارتی
سازه ها در محیط هایی که فولاد کربن استاندارد را خورده می کنند.
فولاد ضد زنگ 316
مشابه 304، استیل گرید 316 دارای مقادیر زیادی کروم و نیکل است. 316 همچنین حاوی سیلیکون، منگنز و کربن است که اکثر ترکیبات آن آهن است. تفاوت عمده بین استیل 304 و 316 در ترکیب شیمیایی آن است که 316 حاوی مقدار قابل توجهی مولیبدن است. معمولاً 2 تا 3 درصد وزنی در مقابل فقط مقادیر کمی یافت شده در 304. محتوای مولیبدن بالاتر منجر به درجه 316 می شود که مقاومت به خوردگی بیشتری دارد.اتصالات استیل 304
استیل 316 اغلب یکی از مناسب ترین انتخاب ها در هنگام انتخاب فولاد زنگ نزن آستنیتی برای کاربردهای دریایی در نظر گرفته می شود. سایر کاربردهای رایج استیل 316 عبارتند از:
تجهیزات پردازش و ذخیره سازی مواد شیمیایی.
تجهیزات پالایشگاهی
تجهیزات پزشکی
محیط های دریایی، به ویژه محیط های دارای کلرید
کدام را باید استفاده کنید: درجه 304 یا درجه 316؟
در اینجا مواردی وجود دارد که در آن استیل 304 ممکن است انتخاب بهتری باشد:
برنامه به شکل پذیری عالی نیاز دارد. محتوای مولیبدن بالاتر در گرید 316 می تواند اثرات نامطلوبی بر شکل پذیری داشته باشد.
برنامه دارای نگرانی های هزینه است. درجه 304 معمولاً مقرون به صرفه تر از درجه 316 است.
در اینجا چند موقعیت وجود دارد که در آن استیل 316 ممکن است انتخاب بهتری باشد:
محیط شامل مقادیر بالایی از عناصر خورنده است.
این ماده در زیر آب قرار می گیرد یا به طور مداوم در معرض آب قرار می گیرد.
در کاربردهایی که به استحکام و سختی بیشتری نیاز است.

کاربرد اتصالات استیل 304 و 316



شما نمی توانید تفاوتی بین اتصالات استیل 304 و اتصالات استیل 316 مشاهده یا احساس کنید. بنابراین، اتصالات استیل با '304' یا '316' مشخص استیل می شوند تا آنها را از هم جدا کنند. تنها تفاوت در وجود عنصر شیمیایی به نام مولیبدن است که در اتصالات استیل 316 مقاومت بالایی در برابر خوردگی و اکسیداسیون به آن می دهد.
امروزه انواع مختلفی از استیل در بازار وجود دارد. گریدهای سری 300 "فولادهای زنگ نزن آستنیتی" هستند که حاوی سطوح بالایی از کروم و نیکل و سطوح پایین کربن هستند که تعادلی از استحکام، کارایی و مقاومت در برابر خوردگی را فراهم می کنند. فولادهای زنگ نزن آستنیتی بالاترین مقاومت در برابر خوردگی را دارند و رایج ترین نوع استیل در سراسر جهان هستند.

اتصالات استیل 304
گرید 304 رایج ترین فولاد زنگ نزن آستنیتی است که بین 18 تا 20 درصد کروم (Cr) و بین 8 تا 12 درصد نیکل (Ni) و همچنین مقادیر کمی کربن (C) و منگنز (C) دارد. منگنز) ترکیب شیمیایی، خواص مکانیکی و مقاومت در برابر خوردگی / اکسیداسیون، عملکرد همه جانبه خوبی را با هزینه نسبتاً کم در مقایسه با 316 ارائه می دهد و دلیل دیگری برای محبوبیت و استفاده گسترده آن است.

اتصالات استیل 304 معمولاً برای لوله کشی چاه آب مسکونی / تجاری و تاسیسات لوله کشی آب آشامیدنی استفاده می شود. آنها همچنین یک انتخاب عالی برای بسیاری از کاربردهای دیگر تجاری / صنعتی آب غیر آشامیدنی هستند که در آن مقاومت در برابر خوردگی خوب مورد نیاز است. آنها برای استفاده در محیط های با سولفوریک بالا، هیدروکلریک، فرمیک و تارتاریک توصیه نمی شوند.

اتصالات استیل 316
استیل 304 دارای نیکل و کروم کمتری است. حاوی بین 16 تا 18 درصد کروم (کروم) و بین 10 تا 14 درصد نیکل (نیکل) و همچنین مقادیر کمی کربن (C) و منگنز (Mn) است که تفاوت اصلی در افزودن 2 تا 3 درصد است. مولیبدن (Mo) که آن را در برابر خوردگی مقاوم تر می کند. درجه 316 گران تر است. با این حال، مقاومت به خوردگی بالاتری را به خصوص در برابر کلریدها و محلول های کلردار ارائه می دهد. ضد زنگ 316 در کاربردهایی که خورنده های قوی، کلریدها/نمک قرار گرفتن در معرض مشکل هستند، بسیار توصیه می شود زیرا بیشتر از 304 عمر می کند.

اتصالات استیل 316 معمولاً در آب دریایی/دریا، تجهیزات صنعتی-تجاری شیمیایی و دارویی و بسیاری دیگر از کاربردهای آب غیر قابل شرب استفاده می شود. آنها برای تمام سیستم های آب آشامیدنی و تصفیه خانه های آب شهری و پمپ خانه ها ایده آل هستند. اگر به دنبال مقاومت در برابر خوردگی برتر هستید، اتصالات استیل 316 ارزش این هزینه را دارد.

اتصالات استیل با کاهش زمان از کار افتادن سیستم، هزینه های تعویض و نگهداری در طول عمر نصب، شما را در درازمدت نجات می دهد.

اتصالات استیل با الگوی سبک و سنگین
اتصالات استنلس استیل 304 و 316 در طرح های سبک و الگوی سنگین موجود می باشد. دانستن تفاوت به تعیین بهترین محصول برای برنامه شما کمک می کند. می توانید تفاوت وزن را احساس کنید و تفاوت ضخامت دیواره آنها را مشاهده کنید.
اتصالات فولادی ضد زنگ سبک در مقابل الگوی سنگین

اتصالات استیل الگوی سبک 304 و 316
اتصالات الگوی نور ISO 4144 گزینه ای مقرون به صرفه برای الگوی MS SSP-114 هستند، زیرا همان ویژگی های مقاومت در برابر خوردگی را ارائه می دهند. استاندارد ISO 4144 (سازمان بین‌المللی استاندارد) به دلیل استحکام ساختاری آلیاژهای استیل و در عین حال حفظ درجه‌بندی فشار/دمای مشابه، امکان کاهش قابل‌توجه در ضخامت دیوار / قطر بخش را فراهم می‌کند. آنها یک انتخاب عالی برای سیستم های آب آشامیدنی مسکونی / تجاری هستند. آنها همچنین می توانند برای طیف گسترده ای از کاربردهای غیر بحرانی از جمله کاربردهای صنعتی / تجاری، پردازش مواد غذایی و سایر سیستم های لوله کشی آب غیر شرب مناسب باشند.

اتصالات استیل الگوی سنگین 304 و 316
MSS SP-114 اولین استانداردی بود که به طور خاص برای اتصالات کلاس 150 SS نوشته شد.لوله استیل مواد غذایی این بر اساس ابعاد ANSI B16.3 با الزامات بیشتر است. این جامع ترین استانداردی است که امروزه استفاده می شود. این الگوی دیواره ضخیم و سنگین به دلیل نرخ جریان بسیار بالا برای افزایش عمر سیستم، محافظت بیشتری در برابر فرسایش ایجاد می کند. تلورانس‌های ابعادی دقیق در طول بستر، الگوی MSS SP-114 را به انتخاب شماره یک برای تاسیسات صنعتی/کارخانه‌ای تبدیل می‌کند. آنها معمولا در سیستم های لوله کشی تجاری و صنعتی در کارخانه های شیمیایی، خمیر و کاغذ، نفت، مواد غذایی و آشامیدنی و غیره استفاده می شوند.


کاربرد اتصالات استیل


اتصالات لوله استنلس استیل قسمتی است که لوله را به لوله متصل می کند، هدف آن اتصال، کنترل و تغییر جهت، شکاف، آب بندی، پشتیبانی از قطعات و اجزای مختلف در سیستم خط لوله، انتخاب و تهیه اتصالات مناسب لوله برای اتصال به یکدیگر، انواع مختلفی دارد. ، اندازه ها، درجه ها و مشخصات برای برآوردن نیاز خاص.
این اتصالات ارزشمند بسته به هدف مورد نظر در اشکال مختلف موجود هستند:
- از زانوها برای تغییر مسیر خط لوله استفاده می شود
- برای کاهش یا افزایش اندازه سوراخ لوله به "کاهنده" نیاز است
- از "تی" یا "صلیب" برای تقسیم جریان در لوله به روش های مختلف استفاده می شود
- در صورتی که خط لوله نیاز به بسته شدن داشته باشد از "Caps" استفاده می شود
بعد، ابعاد، اندازه:
اتصالات لوله به ترتیب به اندازه اسمی لوله (NPS) اندازه می‌شوند، محدوده NPS از 1/2 اینچ تا 24 اینچ، ضخامت‌ها در جدول شماره مشخص شده‌اند، از SC5 تا 80S، تلرانس اندازه‌ها باید مطابق با مشخصات استاندارد در هر دو خارج کنترل شود. و داخل
1/2 اینچ تا 24 اینچ بدون درز از نوع SCH 5S تا XXS
از نوع جوشی 2 تا 48 اینچ SCH 5S تا XXS
روش اتصال لوله
اتصالات لوله جوش لب به لب
اتصالات رزوه ای
اتصالات لوله آستین
اتصالات لوله گیره
اتصالات لوله سوکت
روش و فرآیند ساخت
اتصالات استیل 304 لب به لب با فرآیند شکل دهی گرم یا سرد تولید می شود، به این معنی که خم شده و به شکل صحیح قالب گیری می شود. آنها همچنین برای حذف تنش های پسماند و دستیابی به خواص مکانیکی خاص، عملیات حرارتی می شوند.
انتهای اتصالات سر لبه دار باید اریب باشد و شکل دقیق اریب به ضخامت دیواره لوله ای که به آن متصل می شود بستگی دارد. جنس اتصالات لبنی می تواند هر یک از تعدادی مواد عجیب و غریب مانند سوپر دوبلکس، آلیاژ نیکل یا 6% مولی باشد. در اکثر مواقع، جنس اتصالات مشابه سیستم لوله ای است که به آن جوش داده می شود.
کاربرد صنایع لوله و اتصالات استیل
اتصالات جوش لبه دار را می توان در صنایع مختلف برای تغییر، تقسیم یا پایان دادن به جریان سیالات استفاده کرد. این عملیات شامل موارد زیر است: تاسیسات تصفیه زباله، فرآوری شیمیایی، آبجوسازی، تاسیسات پتروشیمی، کارخانه های برودتی، تولید کاغذ، فرآوری گاز و حتی نیروگاه های هسته ای. گستره وسیعی از کاربردها، استحکام اتصالات سر لبه‌ای را نشان می‌دهد و تا چه حد به این نوع اتصالات خاص تکیه می‌شود.
نکاتی که باید قبل از استفاده در اتصالات لوله استیل بدانید
از زمان معرفی بیش از ده دهه پیش، استیل به سرعت محبوبیت پیدا کرده است و امروزه به یک ماده ضروری در بیشتر صنایع تبدیل شده است. تطبیق پذیری استیل استیل آن را به یک ماده ایده آل برای مصارف مختلف از جمله ساخت اتصالات لوله مانند زانویی، اتصالات سه راهی، کاهنده ها و درپوش لوله تبدیل کرده است.
سیستم های لوله کشی کاربردهای مختلفی دارند، از جمله در ساخت املاک مسکونی و تجاری، کارهای عمومی و در صنعت نفت برای تسهیل، تنظیم و اندازه گیری جریان سیال. اتصالات لوله برای اتصال بخش های مختلف لوله ها و اطمینان از جریان بی وقفه سیال از منبع به مقصد استفاده می شود.
برای هر کاربرد سیستم های لوله کشی، نیاز به سرمایه گذاری در اتصالات با کیفیت، بادوام و قابل اعتماد وجود دارد که بتوانند در آزمون زمان مقاومت کنند و لوله ها را بدون ایجاد نشت مایع در کنار هم نگه دارند. به همین دلیل است که باید سرمایه گذاری در اتصالات استیل را برای کاربرد خاص خود در نظر بگیرید.
استیل دارای خواص مفید بسیاری است که همگی آن را برای ساخت اتصالات لوله برای مصارف مسکونی و تجاری ایده آل می کند.
1. اتصالات استیل مقاوم در برابر خوردگی هستند
اگرچه فولاد دهه‌ها بود که وجود داشت، اما به دلیل چند نقص محبوبیت نداشت - این ماده در برابر خوردگی حساس بود، به ویژه هنگامی که در معرض محیط‌های خشونت قرار می‌گرفت. لوله ها و اتصالات لوله ساخته شده از اتصالات فولادی زمانی که در معرض مواد شیمیایی، رطوبت و سایر عناصر خورنده قرار می گیرند، دوام زیادی دارند.
تولیدکنندگان شروع به کاوش در آلیاژهای فولادی کردند که در شرایط سخت مقاومت بهتری داشتند و عملکرد بهتری از فولاد خالص داشتند. در این زمان است که استیل ساخته شد.
استیل آلیاژی از فولاد است که حاوی آهن و کروم است. این ترکیب خواص مقاومت در برابر خوردگی فلز را به شدت بهبود بخشید. یک لایه نازک اکسید روی سطح فلز باعث غیرفعال شدن مواد در محیط های خورنده می شود.
استفاده از لوله ها و اتصالات استیل بهترین راه برای تضمین دوام و قابلیت اطمینان لوله های شما است. استیل به دلیل خاصیت مقاومت در برابر خوردگی آن می تواند برای ساخت اتصالاتی استفاده شود که همراه با لوله ها برای انتقال سیالاتی مانند آب، نفت، مواد شیمیایی صنعتی و فاضلاب استفاده می شود.
هر شرکتی
عناصر خورنده در سیالات نمی توانند یکپارچگی اتصالات را به خطر بیندازند و باعث آسیب شوند که در نتیجه منجر به نشت مایع می شود. به همین دلیل، می توانید مطمئن باشید که اتصالات شما بدون توجه به محیطی که در معرض آن قرار می گیرند، عملکرد خود را حفظ خواهند کرد.
2. اتصالات استیل محکم و بادوام هستند
اکثر سیستم های لوله کشی که امروزه در کاربردهای مختلف صنعتی، مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند، معمولاً دور از دید نصب می شوند. این بدان معناست که لوله ها یا در زمین یا پشت دیوارها و سازه های بتنی قرار می گیرند.
تعمیر اتصالات لوله فرسوده می تواند یک پروژه فشرده باشد که شامل تخریب جزئی سازه ها و اختلال در محوطه سازی می شود.
علاوه بر این، نشت مایع به دلیل اتصالات آسیب دیده میتواند منجر به آسیب به اموال و خسارات پرهزینه شود:
نشت آب در سیستم‌های لوله‌کشی مسکونی و تجاری می‌تواند منجر به آسیب شدید آب به سقف، کف و عایق شود. تعمیر این سازه هزینه گزافی خواهد داشت.
نشت مایعات در صنعت نفت می تواند منجر به تلفات چشمگیر شود، به خصوص اگر به موقع کشف نشود.
اتصالات فرسوده در تاسیسات صنعتی می تواند باعث نشت دوغاب، پودر، مواد شیمیایی، جامدات کوچک و سایر سیالاتی شود که از طریق سیستم های لوله کشی منتقل می شوند. این نشست ها می توانند یکپارچگی محصولات نهایی را به خطر بیندازند.
سرمایه گذاری در اتصالات استیل محکم و بادوام مزایای خود را دارد. اول، شما از یک سیستم لوله کشی قابل اعتماد اطمینان دارید که نشتی ندارد و هزاران دلار هزینه تعمیرات برای شما هزینه خواهد داشت. در محیط صنعتی، یک سیستم لوله کشی قابل اعتماد یکپارچگی محصولات و مایعات شما را حفظ می کند.
اتصالات استیل ممکن است در مقایسه با سایر مواد هزینه اولیه بالایی داشته باشند، اما بدون نیاز به تعویض برای چندین دهه دوام خواهند داشت. آنها می توانند در برابر ضربه و آزار فیزیکی بدون ایجاد نشتی مقاومت کنند. هنگامی که اتصالات استیل بر روی سیستم های لوله کشی شما نصب می شوند، مطمئناً تا زمانی که سازه دوام خواهند داشت. برای تعویض لوله نشتی نیازی به شکستن دیوار نخواهید داشت.

1234
last